Laatste plaats in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu Laatste plaats in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

Laatste plaats in Nieuw Zeeland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

25 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Woensdag 25 maart, 20 gr, Christchurch

Zwaarbewolkt vanmorgen. Het zou opklaren dus dat verwachten we dan ook. Weer alles ingepakt (daar draaien we onze hand ook niet meer voor om) en uitgecheckt. Het eerste deel Van de reis was het bewolkt. We kwamen in de bergen zelfs in een wolk terecht dus was het mistig. In een cafe boven op Arthurs’s pass koffie gedronken. Voor de veiligheid maar capucino want de andere koffie is vaak niet te drinken. Met een muffin. En wat voor een, lunch was meteen niet meer nodig. Verder ging de reis in de zon. Dan wordt de omgeving toch een stuk mooier en in dit geval zelfs weer spectaculair mooi. Wat een onbedorven natuur. Woest en ledig. En daar reden wij tussen… Onderweg nog een paar keer gestopt. De TomTOm was wel weer een beetje in de war. Midden op een lange brug zei hij: ga rechtsaf, jaja. En boven op een berg met haarspeldbochten heeft hij het ook wel eens moeilijk. Dan is het: dat gaat niet helemaal goed, probeer hier om te draaien??! Nou ja, verder hebben we er veel plezier van gehad. Voor Christchurch kwamen we weer in de geciviliseerde wereld met stoplichten en verkeer. Het hotel lag in het centrum. Gauw de auto tijdelijk even geparkeerd om in het hotel te vragen waar we de auto kwijtkonden. Nou niet daar waar we stonden. Dat was nl een bushalte en we stonden ook met de neus de verkeerde kant op. Het hotel had geen parkeerplaatsen meer over dus moesten we naar de parkeergarage van een ander hotel. Daar konden we de sleutels afgeven en een “parkeerjongen” zou hem dan parkeren. Wat een gedoe want wij moesten nu alles er meteen uithalen want morgen moet de auto ingeleverd worden. En dan zie je dat er in zo’n klein autootje nog heel wat vervoerd kan worden. Natuurlijk meteen Christchurch in. Het was hier echt al herfst. Bomen kleuren en bladeren vallen. Mooie, gezellige stad, en niet zo heel druk. Met zelfs een echte kathedraal. Die bezichtigd. Bleek dat er om half zes een vesperdienst zou zijn met jongens en mannenkoor. Nu hebben we deze vier weken verder nog geen kerk gezien dus we vonden dat het wel eens tijd werd. En waar kun je dat beter doen dan in Christchurch. Het was best mooi. We moesten ook nog onze Nieuw Zeelandse dollars kwijt dus gingen we nog maar in de stad eten. Bij de Mexicaan dit keer want we hebben genoeg Nieuw Zeelands gegeten. We mochten eerst het ssusje proven. Dat leek niet zo lekker. Chocola met kruiden en chili. En dan met kip. Rare combinatie. Maar iets veiligers genomen met het oog op de vliegreis morgen. Met Marg Smith gemaild. Het taxibusje brengt ons morgen van het vliegveld naar hun huis. Ze zullen alle lichten aandoen zodat wij goed kunnen zien waar we moeten zijn. We halen weer 2 uur terug morgen want het tijdverschil tussen Australie en Nederland is 10 uur en niet 12 zoals nu. Dus alles weer secuur inpakken en op reis voor ons volgende, het echte, avontuur. Nieuw Zeeland was echt prachtig. Wat wonen wij dan zielig op elkaar in Nederland. Maar, het moet gezegd worden, we hebben wel erg veel geluk gehad met het weer. Als het veel regent kan het er heel anders uitzien.

• 25 Maart 2009 - 10:12

Marius:

Mooie foto van jullie als kajakkers, prachtig!

Nu wordt het lastig met het tijdsverschil, nu moeten we gaan rekenen. Even kijken... hier gaat zondag de zomertijd in, dan scheelt het nog maar 9 uur. En een week later gaat in Sydney de wintertijd in, dan is het verschil volgens mij nog maar acht uur.

Een fijne vlucht gewenst morgen!

• 25 Maart 2009 - 22:31

Lydia:

wat een sportievelingen. en dat op jullie leeftijd.Goeie vliegreis morgen en dan maar een poosje kalm aan om alle indrukken te verwerken. Lydia

• 26 Maart 2009 - 21:21

Ingrid:

Hallo Peter en Oetske,
    Nieuw Zeeland is nu passee,gelukkig heb je een heel boekwerk geschreven Oets, dan kunnen jullie als jullie terug zijn,dat duurt nog heeeeel lang alles weer herbeleven Jullie zijn nu begonnen aan een nieuw avontuur: Australië, daar gaan jullie ook weer heel wat beleven Hopelijk een beetje warmer en geen regen.We reizen in gedachten tijdens het lezen van de verslagen weer met jullie mee.
    Veel plezier. Groetjes, Ingrid

• 27 Maart 2009 - 16:22

Ma:

hallo petoet
    Blij dat jullie zo genieten
    ben gister voor een boottocht naar alkmaar geweest,tot even voorbij de zaanse schans,mooi maar
    dezon liet het afweten,heel gezellig de tocht duurde 6.5 uur.dus
    eenlange zit/dag.8 uur weg
    18 uur weer thuis.maar heel
    gord verzorgd Zonnebloem.
    geniet nog maar hoor,tot horends
    ma