de reis terug naar huis - Reisverslag uit Wieringerwerf, Nederland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu de reis terug naar huis - Reisverslag uit Wieringerwerf, Nederland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

de reis terug naar huis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

26 Mei 2009 | Nederland, Wieringerwerf

zondag 24 mei, vliegtuig

Om 7 uur uitgecheckt. De jongen van de receptie bracht ons zelf naar het vliegveld. We waren de enigen in het busje. Had hij ook wel wat later kunnen gaan eigenlijk want wij hoefden pas om 8 uur op het vliegveld te zijn. Alles ging verder zoals het gaat voor een reis. Na het inchecken van de bagage (40,2 kg) nog koffie gedronken. Ik dacht dat ik nu alles wel wist van de Australische koffie. Bestelde een short black en kreeg toen een heel klein kopje, zoals met een espresso. In een slok is het op maar wel lekker dit keer. Op tijd in het vliegtuig maar helaas, een van de vier airco's deed het niet. Die moest uitgezet worden en dat nam 3 kwartier in beslag. Je zou zeggen, gewoon een kwestie van een knopje maar dat is zeker te simpel gedacht. Dus met vertraging naar Brisbane. Brisbane? Ja, daar hadden we een stop. Heel gek want eerst ga je naar het zuiden en dan pas weer naar het noorden en toen kwamen we op de terugweg weer over Cairns. Dus vijf uur reistijd voor niets. Maar we kwamen wel twee keer over het Great Barrier Reef en dat konden we goed zien vanuit de lucht. Wel een beetje turbulentie in de buurt van Brisbane omdat het weer daar nog steeds wat spookt.Een voorspoedige reis naar Hong Kong. Naar een film gekeken over een hond (Marley and me) Niet geslapen, dat bewaarden we voor het tweede gedeelte van de reis. In HongKOng even geinternet want daar is een hotspot. En om 0.15 HongKongtijd in het volgende vliegtuig naar Amsterdam. Daar zouden we dan 13 uur over doen dus tijd genoeg om te slapen. De tijd ging 6 uur terug. We hadden nu iemand (uit China)naast ons dus die man moest er steeds uit als wij naar de wc moesten of iets moesten pakken. Nou ja, jammer dan, had hij maar niet op het hoekje moeten zitten. Hij vond het trouwens niet erg, was heel aardig. Om 22.30 ging het licht uit. Het slapen lukte enigszins. Peter heeft eigenlijk best wel wat uren geslapen en ik ben 3 keer wakker geworden dus moet ik ook 3 keer hebben geslapen. Om 3 uur (Ned tijd) opgestaan en de film Australia gekeken. Erg herkenbaar allemaal want hij is opgenomen op plaatsen waar wij geweest zijn. Pas om 5 uur kregen we ontbijt. Dat was eigenlijk best laat want het vliegtuig zou al om 6.15 aankomen. GIng dus een beetje chaotisch. Maar toch een goede reis gehad. Wel veel Nederlanders in het vliegtuig. Het eerste Nederlands dat ik hoorde kwam me bekend voor. Ik vroeg aan die mevrouw: waar komt u vandaan? Ze zei, uit Dieren. Ja, zoiets dacht ik al, het klonk bijna Doesburgs maar ik zat er dus 4 km naast. Nou zei ze, er zijn ook Doesburgers bij hoor. Maar ik had toch geen zin om naar die mensen toe te gaan. Toen we de aankomsthal inkwamen stonden Marius en Louise op ons te wachten. Fijn om elkaar weer te zien. Met de trein naar Hoorn en weer naar huis. Verschillende welkom thuis kaarten en planten. En een prachtig boek over Australie van de Smithjes. Ze hadden het fijn gehad in ons huis. Gelukkig maar, ons huis zag er keurig uit. En dus zijn we na 3 maanden weer heelhuids thuis.We kunnen in ieder geval terugkijken op een fantastische reis.

• 26 Mei 2009 - 18:48

Annemarie:

Welkom thuis, jammer dat jullie mooie reisverslagen nu over zijn maar ik denk dat er nog genoeg te kletsen is.

• 26 Mei 2009 - 19:25

Joke:

Hoi Oetske en Peter,
    We hebben mee genoten van jullie avonturen, wat een fantastische reis.
    Nu een beetje wennen aan het Ned.klimaat, lekker fris he?
    Welkom thuis en hartelijke groet, Jan en Joke.