Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

22 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Zaterdag 21 maart, Wanaka, 16 gr

Ik had vannacht gedroomd over de beurs in New York. Zo raar, dan zit je op het Nieuw Zeelandse platteland en dan droom je daarover.. Om 8 uur hadden we via skipe contact met Marius. Peter had alles foto’s overgezet en Marius was ze aan het bekijken. Maar we konden niet te lang want wer moest weer ingepakt en opgeruimd worden. Annette en Paris gedag gezegd en weer op pad. Naar Wanaka ging deze reis. Onderweg pakten donkere wolken samen en het regende eventjes. Maar niet voor lang. Via een mooie weg kwamen we in Queenstown aan. Deze stad staat bekend om de extreme sporten die er gedaan kunnen worden. Jetboaten, skydiven, en utieraard het hier uitgevonden bungy jumpen. Nou dat hebben we allemaal maar niet gedaan. Maar het was wel te merken in de stad. Heel veel jongelui en om de andere winkel betrof buitensporten. Maar wel heel gezellig. De zon scheen en we hadden net gezegd: eigenlijk moeten we even een bankje vinden om ons brood op te eten..en ziedaar, een bankje waar we dus ons brood opaten. Er was ook nog een leuke markt in Queenstown. Van allemaal hele leuke kunst en nijverheiddingen die heel leuk zijn om te zien maar verder volkomen nutteloos. En zo kun je nog eens op ideeen voor een hobby komen. Stenen en schelpen polijsten en aan een hangertje doen/. Glas beschilderen met simpele maar leuk gekleurde afbeeldingen , foto;s mooi inlijsten en onooglijke truien breien. Toen ik daarover mijn mening hardop gaf keek die mevrouw heel verstoord op. Oei, ze verstond het misschien. Er was ook nog muziek dus heel gezellig. Maar wij gingen weer door. We volgden een een zeer spectaculaire weg de bergen door. Bij Queenstown zijn de Remarkables en inderdaad zijn dat hele opmerkelijke bergen. Alsof ze sstukje bij beetje omhoog gedrukt zijn in laagjes. Wij volgden zo’n 20 haarspeldbochten en kwamen uiteindelijk uit bij ons hotel in Wanaka. Gauw geinstalleerd en daarna maar weer op weg want het was schitterend weer. Het meer is hier vlakbij. Toen we overstaken naar het meer kwam er een oud mannetje op ons af. Wij dachten: wat mummelt die nou. Maar nee, hij waarschuwde ons. Hij had net een wespennest ingespoten in een dikke boomstronk en daar nmoesten we niet te dichtbij komen. Nee, alsjeblieft, ik zeker niet ivm mijn wespenallergie. Met een grote boog er omheen. En zo liepen we naar het dorp. Maar we vonden het zo lekker aan het meer dat we een poos hebben gezeten/gelegen op het (kiezel)strand. Pas om vijf uur verder gelopen. Het was nog best druk in Wanaka, uiteraard vooral op de terrasjes. Wij wilden maar weer eens pizza eten dus dat opgezocht. Eerst buiten een drankje genuttigd maar toen de zon wegging naar binnen. Het liep daar niet zo soepeltjes. Het was best druk en soms liepen ze rond met pizza’s waar kennelijk niemand om gevraagd had en die namen ze dan maar weer terug. Maar de pizza’s waren erg lekker. Niet helemaal opgekregen maar de rest namen we mee in een servetje, dat komt wel op. Toen we terug lipen was eht een stuk kouder. Tja, 15 gr met zon is ok maar zonder zond is het koud. We hadden wel truien mee. In het hotel nog gewassen maar om 10 uur werd de guest laundry gesloten dus onze was moeten we morgen maar uit de droger halen.