van Marahau naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu van Marahau naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

van Marahau naar Kaikoura

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

13 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vrijdag, 13 maart, Kaikoura, 20 gr

Ons chalet opgeruimd en om 9.15 de sleutel weer ingeleverd. We hadden een lange rit voor de boeg naar Kaikoura. Het was weer stralend weer. En de weg was weer uit de kunst. Om 11.15 zeiden we dat we even naar een klein stadje zouden gaan om koffie te drinken of er moet nu nog wat onderweg komen, zeiden we. En precies op dat moment zagen we een bordje langs de weg met…koffie (nou ja, coffee dan). En het was zo’n bijzondere plek. Een huis uit 1865. Meteen kregen we uitleg dat er 100 jaar geleden twee moorden en een zelfmoord hadden plaatsgevonden. De gaten werden aangewezen. Het hele verhaal wed verteld. En Petr mocht niet weg voordat hij de kleinste bar van Nieuw Zeeland had gezien en eigenlijk had hij er dronken moeten worden volgens de eigenaar. Dat leek ons niet zo’n goed ideee aangezien we nog 130 km moesten. De eigenaar, een indiase engelsman, vertelde dat hij dit huis nog maar vorig jaar gekocht had. Hij kwam er gewoon koffie drinken en had het in 20 minuten gekocht terwijl hij nog nooit zoiets gedaan had. We kregen appeltaart en wij vonden het erg lekker. Ja, zei hij, Hollandse appeltaart want er was een Nederlander bij hem in dienst. Jajja hier ook al. Leuke verhalen. Onderweg zagen we bergen die de eerste sneeuw al weer hadden. Deze week gevallen. Heel veel wijngaarden, appelgaarden schapen en koeiengaarden.. De tomtom was 100 km stil want het was een weg door de bergen heen. Maar ja, Marius moest ook slapen he. En daar kwamen we bij de Pacific. Wat een golven zeg. Moeten we daar morgen ook overheen? We zagen surfers en wat zeehonden in de verte. Ons nieuwe onderkomen zag er weer piekfijn uit. Dat zouden wij nooit zelf ujitgekozen hebben, zo lux. Maar leuk is het wel. We hebben uitzicht op de Pacific en een stoom/jetstream unit in de badkamer. Gaan we lekker uitproberen vanavond. Nog boodschappen gedaan in de supermarkt vlakbij want we moeten zelf eten komen vanavond. Wordt wel macaroni want we kunnen het niet meer, Morgen vroeg op want we gaan op walvisjacht. Om 7.15 uur.