upload halverwege - Reisverslag uit Peking, China van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu upload halverwege - Reisverslag uit Peking, China van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

upload halverwege

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

27 Februari 2009 | China, Peking

Vrijdag 27 februari
We moesten in HK 7 uur doorbrengen. Te kort om de stad in te gaan en te lang om alleen maar op het vliegveld te blijven. Dus wel ervan af om in sky plaza te komen waar veel winkels, restaurants enzo waren. Op een gegeven moment zagen we mijn rode jas niet meer. Verloren zeker zoals zo’n beetje traditie van ons is.. He, dat begint al weer goed. Gelukkig zat er niets bijzonders in alleen een paar krentenbollen; wel lekker voor de chinese vinder. Maar gelukkig vonden we, ook volgens onze traditie, de jas weer terug. Lag een beetje ujit te rusten op een stoel. We wilden een glaasje van HK hebben maar dat was in eerste instantie nergens te vinden. We gingen naar buiten om echt HK te aanschouwen. Allemaal hoge en dezelfde flats in de smog. En bergen eromheen. Wel imposant. Sommige mensen hadden monddoekjes voor. Maar het was wel lekker warm. Omdat we nu in China waren wilden we echt Chinees eten. We zagen eerst een heleboel mensen al om 10 uur mie en kip of gans eten met stokjes. Een hele maaltijd. Doen zij zeker zoals wij koffie drinken. Dat gingen wij om 12 uur doen. Maar best lastig eten hoor, mie met stokjes. Je moet heet naar binnen slurpen. Het waren ook allemaal mannen. Misschien horen vrouwen geen mie te eten in het openbaar. Ze lachten mij allemaal ook hartelijk uit. Nou ze doen maar, het smaakte best.

Terug naar Hkairport. En nu zagen we dat ze daar toch een glaasje hadden. Leuk toch, We konden op tijd boarden. Maar men was een beetje chaotisch bezig. Ik ging even naar de wc maar die waren ze net aan het schoonmaken dus moest ik naar de volgende. In de tussen tijd waren we omgeroepen. Wij (oa)moesten het eerst naar binnen. Maar ja, ik was er nog niet he en toen ik er wel weer was moesten we ineens weer wachten op de rest. Er werd voorspeld dat het nogal winderig was en dat we last zouden hebben van turbulentie, Het vliegtuig was ook minder ruim als de vorige en het videoscherm deed het niet, Het was te hopen dat dat het enige mankement was. Maar we gingen goed weg en de vlucht ging ook redelijk al was er wel regelmatig gewiebel en getril van turbulentie, En we dachten dat we nu wel zouden slapen. Bij Peter ging het wel maar ik sliep weer niet.