uitrusten in het resort - Reisverslag uit Broome, Australië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu uitrusten in het resort - Reisverslag uit Broome, Australië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

uitrusten in het resort

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

04 Mei 2009 | Australië, Broome

30 april, Darwin, 35 gr

Zonder dat hij er erg in had had Peter vandaag toch een oranje shirtje aangetrokken ivm met koninginnedag. Intuitie waarschijnlijk, De helicopter van de geologen was nog iet weg. Wij gingen de camper schoonmaken. De wc leegden we in een oude wc op het terrein. Dat ging best. Gisteravond zaten we nog buiten toen we nog wat kangoeroes in het donker zagen. Nog even bij margaret geweestom te betalen. Ze was blij dat alles werkte, we waren immers de eerste gebruikers van de electriciteit. We zouden naar de jumping crocodiles. Maar de rit van 11 uur zouden we dachten we iet meer redden, Maar onderweg ineens zagen we het bord. Het was 5 voor 11. Wat een timing. Het laatst gekomen het eerst aan boord. Het was een speciale reis want er zou een oefening plaatsvinden. Plotseling werd er een lifejacket in het water gegooid. Dan zien hoe snel de bemanning reageerde. Erg snel en dat was maar goed ook want de krokodillen kwamen er snel op af. Die hadden niet door dat het een oefening was. De krokodillen kregen vlees dat omhoog gehouden werd. Ze sprongen ernaar. Het is als een snoepje voor hen want hun normale voedsel is bv een koe van de veeboerderij hier dichtbij. Die mist elke 3 dagen wel een koe. Ze krijgen er krokodilleneieren voor in de plaats. Erg mooie tocht. We konden ze goed zien en fotograferen. Daarna werden ook de "whistling kites" (haviken ofzo?) gevioerd. Ze vingen het vlees op met hun poten en aten het dan op. Daarna nog naar een visitor centre waar alles uitgelegd werd over het leven in the Wetlands. In Darwin de camper ingeleverd en naar het hotel. Een erg luxueuze kamer. Heel groot met keuken. We gingen Darwin in. Fotocamera mee. Hoewel, nergens te vinden. Alles afgezocht. Hij moest in het hotel zijn dus bij de receptie gevraagd. Na heel veel vijven en zessen bleek dat hij gevonden was. We moesten nog wel identificeren dat hij van ons was. Welk merk tasje? Geen idee maar de laatste foto wist ik wel: daar stond Peter op. Dat was genoeg idenficicatie gelukkig. Moest nog wel getekend worden. In het hotel Marius gesproken. Hij had de aanslag in Apeldoorn van heel dichtbij meegemaakt. Was erg geschroken natuurlijk en wij ook. Want stel je voor...In Darwin gegeten. Erg gezellige stad. Verder gewassen want je weet nooit wannner het weer kan.

vrijdag 1 mei. Broome. 34 gr

We wilden ontbijten. Voor die tijd de taxi laten bellen en de opslag van onze koffer regelen. Bleek ineens dat ze de koffer niet 14 dagen kunnen opslaan. Een dag maar. En wij kunnen hem niet meenemen op onze avontuurlijk kampeertocht. Wat nu. Gevraagd of het op het vliegveld kon. Dat was mogelijk tegen betaling. We kregen een ander idee. Na de reis komen we in een ander hotel in Darwin terug. Misschien konden zij de koffer wel opslaan? Gebeld. Jazeker, dat kon, no worries. Dus de taxi eerst daarheen laten gaan en de koffer daar alvast gebracht. Gelukkig opgelost, maar nog geen ontbijt gehad. We waren veel te voeg op het vliegveld. We waren de eersten. Stom hotel, ze hadden de taxi veel te vroeg besteld. Vliegreis naar Kununurra duurde 40 min. Daar eruit en na 15 minuten weer instappen voor Broome. Wij zaten te wachten tot ze het hek weer open zouden doen. Maar ze kwamen ons halen. We moesten naar Broome? Dan via een andere uitgang weer naar hetzelfde vliegtuig. Bagage werd weerd gescand. Alsof we in dat kwartier k weet niet wat hadden kunnen uithalen. En verder vliegen naar Broome. Hobbelig en bochtig maar we kwamen er. In Broome ging de tijd weer anderhalf uur terug. Busje stond op ons te wachten.. Helaas was onze kamer nog niet klaar dus " noodgedwongen" eerst bij het zwembad gezeten. En alvst maar lunch gegeten. Het was een prachtig apartement. Alles erop en eraan. Zelfs wasmachine en vaatwasser. Hier zullen we wel goed uit kunnen rusten. In het winkeltje hadden ze haast niks. Dus morgen maar wat crackers met jam voor ontbijt eten. We zagen beelden van de aanslag op de Aust tv. Nu al 7 doden. Je moet er niet aan denken als die auto iets anders gestuurd had dan zaten wij waarschijnlijk nu in Nederland. Maar zo is het al verschrikkelijk genoeg.