kakafonie - Reisverslag uit Tuggerah, Australië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu kakafonie - Reisverslag uit Tuggerah, Australië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

kakafonie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

28 Maart 2009 | Australië, Tuggerah

Zaterdag 28 maart, 28 gr. Tuggerah

Het mooie weer is gelukkig weer teruggekomen. We hebben ons vanmorgen een beetje rustig gehouden om Ron en Marg niet voor de voeten te lopen. Het is toch altijd een hectisch gebeuren om lang weg te gaan. Zij gaan 6 weken. Na een hartelijk afscheid werden zij om 11 uur gehaald. Wij bleven dus samen in dit bijzondere huis achter. We gingen de tuin maar eens verkennen. Want die ligt helemaal rondom dit huis. Verder lekker op het balkon in de zon gezeten en wat gelezen. Niet al te veel uitgespookt vandaag. Het is hier zo: als je je ogen dichtdoet dan is het net of je in een voliere zit. En eigenlijk, als je je ogen opendoet is het nog steeds zo. Prachtig gekleurde papegaaien vliegen om ons heen. Groene en rood/groen/gele. En een gezang en geroep! Dan is er ook nog de kookaburra. Die zet het steeds op een lachen, zodat je zelf ook mee gaat doen. Tenminste nu nog wel. Het kan natuurlijk later wel gaan vervelen. Maar voorlopig is het nog een bijzonder fenomeen. Vanmiddag zijn we nog naar het winkelcentrum gelopen om een kabeltje te halen zodat we onze film kunnen bekijken op de tv. Dat was toch niet te krijgen. 4 winkels gevraagd maar nee. En 5 voor vijf in de vijfde winkel hadden ze het toch nog. Leuk dat we het toch terug kunnen kijken. Anders vergeten we wat we in Nieuw Zeeland gezien en beleefd hebben. Vanavond ging er een alarm af. Dachten we tenminste. Maar het waren de chicades die ineens met z’n allen tekeer gingen. Het duurde maar 10 minuten. Toen was het donker en hielden ze zich verder stil Wij maakten gebakken aardappelen en hamschijven op de “barbi” En boontjes gewoon gekookt. Was geen onverdeeld succes. Maar goed, we hebben 4 weken niet gekookt. Moeten er wee even in komen en het is hier natuurlijk anders dan we gewend zijn. Gelukkig wel, anders hoef je niet weg te gaan. Morgen hebben we een uur langer want de wintertijd (welke winter??) gaat hier in. In Nederland gaat de zomertijd in dus nu schelen we nog maar 8 uur met elkaar. Eerst was het 12, toen 10 en nu dus 8. Lastig rekenen.

• 29 Maart 2009 - 13:38

Hallo Petoet:

gezellig zo hè met z´n beidjes dit was goed te lezen.het is nu wit op zwart afgedrukt.
    aart zal voor mij de afdrukken doen.ik heb er al elf.met paas ga ik daarheen is de bedoeling
    eerst zondag tante dikkie 90 jr.haar adrses is
    zijdelwaard 45
    1422 A N uithoorn
    aart en korinne komen ook
    tot de volgende keer ma

• 29 Maart 2009 - 19:29

Aart En Corine:

We hebben jullie verblijf in Nw Zeeland geboeid gevolgd. Zoveel herkenbare verhalen en plaatsen. De zwavel en geysers, de fjorden, de bergen en gletchers, de engelse steden, de mensen met hun onmiskenbaar engelse herkomst. En natuurlijk de onvermijdelijke whalewatch (die beesten vind je niet in de dierentuin. Een groot deel van julie verhaal kunnne we gewoon in ons album bijplakken. Er blijkt in elk geval een groot reisplezier uit.
    Nou, even uitblazen, en dan de volgende uitdaging. Groetjes.