aankomst - Reisverslag uit Forlì, Italië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Forlì, Italië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

aankomst

Blijf op de hoogte en volg Oetske

31 Juli 2012 | Italië, Forlì

Maandag 30 juli, 33 gr
Half acht op. Redelijk geslapen. Werd een beetje fris later vanwege de airco. Ontbijt. We vielen een beetje (erg) uit de toon omdat iedereen kennelijk op zakenreis want de mannen droegen allemaal pak, stropdas en blauw overhemd en de vrouwen waren ook netjes. Tja, t is wel Italie he. En daar liepen wij tussen met onze korte broek en luchtige shirtjes. Maar een goed ontbijt met keus ook uit heel veel taartpunten ed. Nou dat deden we maar niet. Om 9.15 uur weg. Ht was al 30 gr. Voorspoedige reis. Allemaal over de tolweg. We wilden eerst wel
Halverwege over de gewone weg, en dan vlak langs de zee maar gezien de tijd deden we dat toch niet. De zee zagen we zo ook en ook de dorpjes. Wel veel oranje schermlint vanwege wegwerkzaamheden. Je ziet hier tenminste waar je je tolgeld aan uitgeeft. Zoms lastig rijden met te weinig ruimte voor de linkerkant. Vanmiddag ijsje gehad. We zagen de temperatuur oplopen tot 39 gr maar 40 niet gehaald. Bij benzinepompen waren overal afdakjes voor auto’s met zonnepanelen. Dat is wel snugger. Alleen hebben ze geen banken ofzo waar je even kunt zitten. Dan moet je naar binnen. De benzine is hier nog duurder dan in Nederland, dat valt tegen. Minstens 10 cent. In Monopoli vonden we precies de weg. Heuvel op, onverharde weg, enge bochtjes. en toen kwamen we tegenliggers tegen. Uitwijken. Bij het huis waar we volgend de tomtom moesten zijn was niemand. Was dit het huis wel? Erg mooi. Midden tussen de olijfbomen en veel ruimte rondom. Mijn tel was bijna leeg dus ik zette hem nu pas aan. Preciess een sms van Roberto of we konden zeggen hoe laat we er konden zijn. Nou ik teruggesmst. Nu, net aangekomen. Hij zou er met 20 min zijn. Wij soort van strategisch opgesteld wachten. Niet helemaal strategisch want hij zag ons niet toen hij kwam. Maar hij kwam weer terug en we maakten kennis. Echt aardige man. Hij liet ons alles zien. We waren dus wel bij het goede huis. Bijzonder mooie plek. Hier hoeven we niet eens weg. Wel waard om 2100 km voor te rijden. Zij doen het naar ons huis in 2 dagen. Kan wel maar dan moet je wel aanpoten en geen files hebben.Hij had op Google al gezien dat ons huis muzieknoten heeft. Kan voor hem dus niet missen. Hij had oa wijn en verse mozerella klaargezet.Hebben we gehad vanavond en ook lasagne was klaargezet. Hoefden we alleen nog op te warmen. Lekker, We hadden een dongel van Roberto’s werk dus geprobeerd om internet te krijgen. Binnen ging niet maar buiten op een hoekje lukte wel. Dongel als antenne omhoog. Zo hebben we even geskyped met Louise en Lydia. Tot 10 uur buiten gelezen en toen de tv geprobeerd. En uitgepakt. Morgen doen we niks. Alleen buiten zijn.

• 01 Augustus 2012 - 19:05

Louise:

Ik heb dus nog de laatste check gedaan of jullie huis er wel pico bello uitziet. Op mijn tenen naar binnen, de wc's doorgetrokken, een kreuk uit een kussensloop gehaald, de beeltjes symmetrisch neergezet, even de deur open gedaan om het te luchten, verse appeltaart in de koelkast en roze rozen met kaartje met "Welcome" op tafel, mijn eigen vinger- en voetafdrukken weer opgepoetst met mijn mouw. Laat de Italianen maar komen.

• 02 Augustus 2012 - 16:32

Marius:

Wat fijn dat het zo'n mooi huis is, geniet er maar van. Fijne vakantie gewenst!
    Ik ben nu net een kwartiertje thuis. Vandaag 515 km gereden vanaf Kiel, in totaal 3900 km sinds vorige week zondag.

> Heuvel op, onverharde weg, enge bochtjes. en toen kwamen we tegenliggers tegen. Uitwijken.
    Ja, zo was 't in Noorwegen ook! Ik heb er leuke filmpjes van, maar het zal nog even duren voordat je die krijgt te zien.

Groetjes,
    Marius