lange reis voor de boeg - Reisverslag uit Forlì, Italië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu lange reis voor de boeg - Reisverslag uit Forlì, Italië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

lange reis voor de boeg

Blijf op de hoogte en volg Oetske

29 Juli 2012 | Italië, Forlì

28 juli Bahlingen, Zuid Duitsland
Niet zo vroeg op want we wilden ook niet vroeg op pad. Het was volgens de media zwarte zaterdag. Alle vakantiegangers zouden juist vandaag op vakantie gaan en net naar die gebieden waar wij ook langskomen. Dus hadden we besloten om dan maar achter de grote massa aan te rijden. Misschien ontlopen we dan de files. Dus gisteravond rustig naar de opening van de Olympische Spelen geken en vanmorgen ook nog een restje. Om 10.45 weg. De reis ging voorspoedig. Een paar keer naar de wc geweest langs de autobahn. Daar krijg je dan een bonnetje wat je in de winkel weer kunt inleveren. We lerverden 2 bonnetjes van 50 cent in, kochten drinken voor 2 euro en de man zei, ja danke, es ist gut so. Dus een euro voordeel bij elkaar geplast. Mooi zo. Wel wat buitjes onderweg. Om 6 uur vonden we het genoeg, en vonden een leuk plaatsje om te overnachten. Daar zou wel wat zijn en vast niet druk.Maar nee, in Ridel waren alle hotels vol. De TomTOm vond nog wat andere hotels in de buurt. In Bahlingen. Ook vol. Nou moe, nog een proberen. En ja, daar was nog een plekje. Mooie kamer hoor dus dat deden we. In de kastanjebiertuin gegeten. Gezellig, lekker en heerlijk weer; het leek wel vakantie. Later ging het regenen en we hebben ook nog onweer gehoord.

Forbi zondag 29 juli. 18 tot 38 gr
Droog maar niet warm toen we weggingen. 9.45 vertrokken na een lekker ontbijt. Richting Italie. Eerst werd het nog frisser. Maar goede reis en pas bij de Gothardtunnel een file van 3 km. Viel mee. Voor de tunnel 17 gr, na de tunnel 28 gr. En stralend. Dus het kan wel. Toen we voor de eerste keer naar Italie gingen zei ik tegen de kinderen. Nou aan de andere kant van de tunnel is het vast droog. TOen was dat niet zo, het regende nog harder, maar nu ja. En het werd warmer en warmer, Steeds een graadje meer tot 38 aan toe. Toen we uitstapten sloeg de warmte ons aardig tegemoet. Binnen deed de airco het. Over de autostrada verder. Ging snel maar wel saai soms. Om 6 uur weer opgehouden en toen waren we bij Forbi. Daar een hotel gezocht. Bleek dicht te zijn maar een eindje verder nog een Best Western. Uitstekend. Mooi hotel. Het diner ging een beetje lastig. Hoeveel antipasta en primi en secundo moet je nemen. Het bleef bij meloen en ham en een tagliatelli bolognesa. Heerlijk en genoeg. Verder een beetje relaxen in onze kamer. En lekker slapen want morgen nog 550 km.