Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Oetske

Blijf op de hoogte en volg Oetske

26 Juni 2011 | Canada, Vancouver

Zaterdag 25 juni 18 gr
Vanmorgen vroeg op. 7 uur, Niets meer vuil gemaakt. Alles naar beneden gebracht om daar op Doug te wachten. Hij was aardig op tijd. Fijn dat hij, en al zo vroeg voor de zaterdag, ons wilde brengen. Op het vliegveld eerst koffie en koek gehad dus. Het was goed weer. Om op te stijgen wel maar later werd het bewolkt en in Vancouver was het echt slecht weer. Eerst geld gepind want we moesten met een taxi naar het hotel en dan heb je wel wat nodig. Het spoelde werkelijk toen we in de taxi zaten. Dat wordt geen rondje lopen in Vancouver dachten we. Toen we het hotel binnenkwamen heerste daar nogal een chaos. Mensen die uit wilden checken en anderen die aankwamen en anderen die nog vragen hadden bestookten de mensen achter de balie. En zij liepen dan ook nog vaak weg zeggend: I’ll be back in a minute, en dan bleven ze weg en stond men voor nop te wachten. Maar goed, onze kamer was nog niet klaar (het was ook nog maar 11 uur/ we konden er om half 2 pas in. De bagage kon wel achterblijven. Nou we bleven daar niet wachten. Wij hadden ook nog vouchers voor een hop-on-hop-off tour door Vancouver. Dat konden we wel doen. En dan bleven we gewoon in de bus zitten omdat het slecht weer was. Goed idee van ons. Maar een: waar hadden we die voucher en 2, waar stopt die bus? Toen we de voucher in een van de mappen hadden gevonden gingen we op pad. Bij de balie hadden we een foldertje met stopplaatsen gevonden. En we stonden nog maar net en daar kwam de bus al. Wat hadden we een geluk. Maar ja helaas, het was de verkeerde bus, Er rijden wel 5 soorten van die dingen in Vancouver. Nou dan moet er ook wel veel te zien zijn he. Uiteindelijk stonden we bij de goede halte en het weer klaarde ook op. De bus stopte maar hij was vol…en toen bleken er toch nog 2 plaatsen over te zijn dus we konden mee. Nou heel wat gezien van Vancouver. De haven, Gastown, Canadaplace, bibliotheek die op het Colosseum lijkt en nog veel meer. We dachten al. Het lijkt of er geen mensen meer in China wonen maar dat ze allemaal in Vancouver wonen. Nou dat klpte een beetj. Chinatown in Vancouver is na die in San Francisco de grootste van Noord=Amerika. Allemaal hier gekomen vanwege de goldrush. Verder geen hele bijzondere gebouwen maar er werd leuk bij verteld. Onderweg op een andere bus overgestapt die via het Stanleypark ging. We zagen totempalen, cricketers, een jonge eagle, segoyabomen, bloemen bruggen, leuk. Dat hebben we toch maar mooi gezien. Nu konden we wel in onze hotelkamer en de bagage wed gebracht. Koffie gedronken en weer op pad. Morgen moeten we de auto halen en we gingen kijken waar dat is. Het was nuj goed weer. Het was een aardig eind weg. Op de terugweg de winkelstraten bekeken. Wat een bedrijvigheid. En gelukkig ook een glaasje. In een tentje naast het hotel gegeten. Ravioli met prawns(garnalen) lekker hoor. Maar toen ik mijn bord leeghad en even mijn bestek neerlegde kwamen ze meteen al mijn bord weghalen. Hoho, ik heb mijn salade nog niet op, even wachten…. Ze legde het bestek toen wel weer terug. Maar ja, zo deden ze in Amerika ook. Meteen weghalen die handel dus we waren met een uur al klaar met ons etentje. Nog even op onderzoek uit. Er is een sauna, jacuzzi en fitnessruimte. Die fitnessruimte leek mij wel leuk maar ik durfde het niet uit voorzichtigheidsoogpunt. Want we hebben nog veel vakantie voor de boeg en dus geen risico nemen, Tafeltennis was er ook en dat leek ons ongevaarlijk. Dus dat deden we. Best leuk.De poststaking is eindelijk over dus de kaarten zullen nu wel weggaan. Verder hadden we een mail van Bob en Linda. Ze hebben het erg naar hun zin, vinden vooral Medemblik erg leuk. We hadden via Homelink al 2 voorstellen voor 2012. Een in Australie en een in Amerika hier vlakbij. Nou we liggen goed in de markt.

• 26 Juni 2011 - 19:19

Lydia:

heel leuk om te lezen allemaal
    hoop dat jullie een goede reis hebben verder wees voorzichtig en geniet veel