Aankomst Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu Aankomst Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

Aankomst Vancouver

Door: Oetske

Blijf op de hoogte en volg Oetske

14 Juni 2011 | Canada, Vancouver

Maandag 13 juni. Voorthuizen 20 gr

Vanmiddag naar het concert van Andre Rieu in de Arena. Fantastisch hoor. We zaten redelijk goed en de meisjes deden leuk mee. Dat zijn dan Lydia, Corine en Oetske. Oma genoot er ook van; het was immers haar verjaardagscadeau voor haar 90ste verjaardag. Maar het geluid liet een paar keer te wensen over. Maar het was een middag vol spektakel. Met 650 blazers die helemaal rondom stonden en bv Alte Kameraden speelden. Een kabaal hoor. En 100 pipers die bv amazing grace ten gehore brachten. Alleen had de verrassing voor ons niet gehoeven want dat was….Jan Smit helemaal met paard en wagen. . Die hadden ze wat ons betreft wel bij de toppers mogen onderbrengen. Maar echt, een leuke middag. Alleen snapten wij niet dat mensen die toch veel geld voor een kaartje betalen eerder weggaan. Waarom komen ze dan, je weet toch wat er ongeveer gaat gebeuren? Daarna bij Lydia patat gegeten en naar Marius terug. De laatste dingen ingepakt en niet te laat naar bed.

Dinsdag 14 juni – 69 tot 17 gr

Om 8 uur met Marius mee naar de trein. In Barneveld Noord opgestapt. In Amersfoort overgestapt. Marius ging ook mee op onze lijn. In Hilversum stapte hij uit en wij gingen door naar Schiphol. We waren erg op tijd, vroeg, zeg maar. Meteen de bagage maar ingecheckt, dan waren we daar maar vanaf. We hadden nog niet eerder zelf ingecheckt maar het ging makkelijk. De koffers moesten we ook zelf droppen maar Peter zijn grote tas wilde niet meteen. Het rek ging al dicht en er zat nog geen labeltje aan. Zou hij nu gaan dwalen? Nou gelukkig kwam hij weer terug en het rek ging weer open. Maar we konden hem niet opnieuw aanbieden dus moesten we deze toch nog via de gewone balie inchecken. Nou, ook goed. Maar gauw een kopje koffie gedronken want daar is een mens wel aan toe. En ver gewacht tot het tijd was om te boarden. De tijd gedood met winkels kijken en niks kopen, Want op Schiphol kun je dan wel belastingvrij kopen maar men gaat er wel uit van de hoogste prijs en allemaal dure merken. Ik vond een klein tasje wel leuk van (tja, welk merk eigenlijk?) maar had daar toch echt geen 450 euro voor over. Kun je heel wat meer leuke dingen van doen. Netjes op tijd zaten we op ons plekje in het vliegtuig. KLM dit keer; daar hadden we nog niet eerder mee gevlogen. Nou, dat ging ook goed hoor. Ze kwamen vaak langs met hapjes en drankjes. Rustige vlucht. 9 uur en 15 minuten. Er zou op deze vlucht ook een kennis van Tiny meevliegen. Die man zou op Robert Long lijken. Kees heette hij. En ja hoor, we zagen iemand die precies aan de beschrijving voldeed. Zouden we hem aanspreken? Toch gedaan. Peter begon al…bent u misschien een bekende van… Maar die man keek ons zo glazig aan. Het was een Canadees, dus geen Kees. De echte Kees hebben we verder niet kunnen traceren. Wel heb ik in die tijd 2 films gezien: The king’s speech vond ik heel mooi. Ik wilde hem toch al zien. Over de andere film: Black Swan had ik ook al het e.e.a. gelezen maar dat het zo heftig was wist ik niet. Peter keek naar: De eetclub.
Verder gepuzzeld en gelezen. Het was vaak helder zodat we heel wat konden zien beneden: Eerst de Shetlandeilanden en boven IJsland gletsjers en een prachtige, jawel, vulkaan. Gelukkig niet in werking want dan hadden we daar niet gevlogen. Daarna kwamen we boven Groenland terecht. Prachtig, nog nooit gezien, ijsschotsen en grote ijsgebieden. Later konden we niet meer naar buiten kijken omdat het zo intens licht was. Het leek net alsof we zo hoog vlogen dat we alvast het eeuwige licht binnengevlogen waren. Maar nee, het was toch de zon die weerkaatste op de wolken. We kwamen Canada binnen bij Labrador en New Foundland. Geen honden gezien. Wel na de landing, toen dacht ik nog, wat leuk ze hebben ook een hondje meegenomen. Maar het was een hasjhond die de bagage moest checken. Ja weet ik veel. We gingen om half 2 weg uit Nederland en kwamen hier om ongeveer 2 uur aan. Grappig. Geld gewisseld zodat we ook Canadees geld hebben. We werden met een busje van het Deltahotel opgehaald. Mooie kamer, hele goede bedden; daar had ik al over gelezen. Poosje gerelaxed en dingen bekeken.Hoewel het voor onze biologische klok al 2 uur ’s nachts was toch maar het restaurant opgezocht. Eenvoudige maaltijd gehad. Peter beerbeefburgers (3 kleine broodjes met een mutsje van augurk of olijf op) en ik salmonburgers. Met salad en patat. Die burger betekent gewoon dat overal brood bijzit. Mag van mij ook zonder maar ja. Na het eten nog even de gekte rondom een belangrijke (ijs) hockeyfinale, de stanleycup, bekeken. Wel leuk hoor, Vancouver tegen Boston. Die wordt morgen gespeeld. Om 8 uur zijn we naar bed gegaan. Als we tot morgen half 8 slapen dan zijn we wel weer bij.

• 16 Juni 2011 - 19:57

Ingrid :

Hai Oetske en Peter, nou ik volg jullie weer op de voet hoor, gezellige verslagen zijn het altijd , benieuwd wat jullie allemaal weer gaan beleven.
    Oets de 16e juli staat hoor, iedereen kan, dus niets afspreken op die datum.
    Wij gaan zondag voor een weekje naar Mallorca, is wel iets heel anders.
    Hopelijk mooi weer en hoop ik ook dat ik eens een boek kan lezen.
    Lieve luitjes, veel plezier en de groetjes van hier, Ingrid