Terugreis - Reisverslag uit Wieringerwerf, Nederland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Wieringerwerf, Nederland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Oetske

Blijf op de hoogte en volg Oetske

12 Juli 2022 | Nederland, Wieringerwerf

11 juli, Akureyri, Rotterdam en Amersfoort 16 tot 25 gr.8

Nou, laatste dag dus. We hadden vanmorgen niet veel meer te doen. Laatste dingen ingepakt, 2crackertjes gegeten en weg. Vooraf nog even naar het adres geken waar de auto ingeleverd moest worden. In de TomTom gezet. Onderweg IJslanders die op weg naar hun werk waren. Op elektrische steppen vaak. Voor het inleveren toch nog maar even getankt. Wel zo netjes. Eurocar snel gevonden. Ik naar binnen. We komen de auto inleveren. Ok, zei de man van Eurocar. Hij nam de sleutels aan. Klaar. Is dat alles? Moet er niet even gekeken worden of alles ok is? Nee kennelijk niet. Dus naar Peter. In orde, zei ik. Dus koffers eruit, tomtom ingepakt. O ja, ik zou nog even vragen waar de ingang van het vliegveld is. Dus weer even naar binnen. Het vliegveld? Zei die man. Nou, eh, zo’n 5 km verderop. Huh? Waren we bij de verkeerde Eurocar. Dus sleutels weer mee, koffers erin en tomtom weer tevoorschijn gehaald. We waren gelukkig vroeg genoeg. Nou, aan de andere kant van Akureyri, het vliegveld. Auto neergezet bij parkeerplaats Eurocar. Maar waar moesten de sleutels nou ingeleverd worden? Nergens een fysiek kantoor of persoon. Siebold kwam er net aan en was ook al op zoek. Een andere Nederlandse ook. Zij zei: ik ga wel bellen met Eurocar. Dat deed ze. Bleek dat er in de incheckhal brievenbussen waren waar je de sleutel in moest doen. Nou moe, helemaal geen check dus. We hadden net zo goed een gedeukte en gebutste auto kunnen inleveren. Wie bewijst dat wij dat gedaan zouden hebben? Nou ja, wij dus ingecheckt en door douane.Zo klaar. Klein vliegveld he. Ik had nog kronen. Portemonnee omgekeerd bij kiosk. Wat kan ik hiervoor krijgen? Een kroon is 0,007 euro.Nou, een grote koek. Nou mooi, IJslandsgeld ook schoon op. We konden snel boarden. Het vliegtuig zat maar half vol. Iedereenmocht na opstijgen desgewenst een ander plekje zoeken. We hadden een goede vlucht. Maar bij het landen wiebelde het vliegtuig nogal en we kwamen best met een klap neer. Nou, dat had beter gekund. In Rotterdam ging ook allessnel. Koffers meteen. Bus hadden we snel. De trein…ik moest een kaartje kopen en Peter had een OVkaart. Ik was al door t poortje maar bij Peter lukte t niet; te weinig saldo. Eerst opladen dus. We zouden ons niet haasten maar toen bleek dat we binnen 1 minuut nog meekonden renden we (op onze manier) toch. Net op tijd. In Amersfoort ging t ook soepel dus wij kwamen best snel aan op de Laakboulevard. Heerlijk buiten gezeten. Ook wel eens lekker, 25 gr.

12 juli, 29 gr

Janis gehaald. Ze was erg blij om ons weer te zien. En wij ook. Nu alle drie weer thuis. We kunnen terugkijken op een fantastische reis.