proloog - Reisverslag uit Wieringerwerf, Nederland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu proloog - Reisverslag uit Wieringerwerf, Nederland van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

proloog

Blijf op de hoogte en volg Oetske

07 Oktober 2019 | Nederland, Wieringerwerf

En nu is het dus 7 oktober; de dag van ons vertrek. Maanden hebben we er naar uitgekeken en nu is die datum een feit. Vanmiddag worden we naar de trein gebracht en vandaar gaan we naar Schiphol waar ons nieuwe reisavontuur van start gaat. Eerst naar Londen en dan naar Kaapstad. Zuidelijk Afrika is ons reisdoel. Voor de eerste keer gaan we mee met een groepsreis. 20 mensen telt de groep. We zullen zien of we daar geschikt voor zijn. Dat moet wel want de reis is 26 dagen. We zullen door vier landen trekken. Zuid Afrika, Namibië, Botswana en een randje van Zimbabwe omdat daar de Victoria Watervallen zijn. In de ongeveer 4000 km die we (met een bus) afleggen komen we door diverse beroemde natuurparken zoals Etosha, Sossusvlei, Okavango delta en Chobe om dan bij de Victoria Falls uit te komen. We verblijven in lodges of hotels. Ook zullen we twee nachten in de bush kamperen; een bijzondere ervaring lijkt me. Er zijn diverse excursies waar we aan mee zullen doen. Kortom: spannend! De vaccinaties hebben we al 2 maanden geleden gehaald, de malariapillen zijn ingepakt en alle verdere voorbereidingen zijn klaar (hopen we). Onze hond Janis hebben we naar het logeeradres gebracht waar ze ongetwijfeld ook een fijne vakantie zal hebben tussen haar rasgenoten.