Retour France - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu Retour France - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

26 Augustus 2010 | Frankrijk, Parijs

Donderdag 26 augustus 38 gr Biscarosse
Vannacht heb ik nauwelijks geslapen. Eerst te veel herrie en daarna was ik gewoon te wakker. Leuk om te weten dat de klokken van het klooster om 7 voor 3 geluid worden. Misschien moeten ze dan naar de kerk komen? Voor de metten ofzo. Dan is het voor de nonnetjes te hopen dat het korte metten waren. Toch op tijd eruit. We wilden ontbijt maar dat wordt pas vanaf half 9 geserveerd. Nou ja dan maar gewacht. Waarop? Op een kopje koffie en een glas jus. We wilden ook iets te eten erbij want volgens mij hoort dat bij ontbijt. Na een kwartier kwam hij eindelijk met 2 toast aan met jam. Nou goed.De prijs was er meer een van een terrasje dan een ontbijt in een hotel. Dat verschil moeten ze nog leren. Het leek maar 18 gr maar het was 23. Vinden wij al redelijk fris. De reis ging goed. Onderweg koffie en een broodje gehad. We gingen groten deels langs de snelweg maar we namen (nog) geen tolwegen. Want stel dat je nog mooie dingen tegenkomt. Dat gebeurde niet echt. Vind ik een drukke snelweg al niet leuk Peter kreg het nog erger te verduren. Toen hij net begon te rijden kreeg hij een file op de snelweg. Bleek later dat ze met de weg bezig waren. Nou, alles goed en wel maar dat doen ze maar in hun eigen tijd en niet als wij langskomen. Toen we ergens op een parkeerplaats ons brood opaten was het 39 gr, een hete, droge wind stormde om ons heen. Net een echte fohn. Raar hoor. We wilden tot Biarritz komen maar we gingen nog verder. Alles wat we vandaag doen is mooi meegenomen. We namen nu wel de tolweg en Peter was aan de beurt. En, hoe kies ik het uit, hij stond meteen al weer in de file. Ja, ik ook natuurlijk want ik zat er naast. Hadden we betaald om in de file te staan. Je hebt zo wel meer waar voor je geld. Om half 7 begonnen we een hotel te zoeken. De tomtom gaf er een aan. Wij naar dat dorpje. Ja, ze hadden inderdaad een kamer. Ook met badkamer? vroegen we. Ja met douche. Nou ja, laat maar zien. Maar och, dat viel tegen. Een soort verbouwde zolder met wat kamers en een gezamenlijk toilet. Deden we maar niet. Vorig jaar gingen we wel heel wat minimaler op vakantie, met ons geimproviseerde toilet in de bush, maar toen hadden we daarvoor gekozen, nu niet. Dus verder gezocht. En ja, vlak bij Biscarosse een keurig hotel, aux petit creux. Helemaal goed. Hier zijn wij vroeger ook al eens in de buurt geweest. Naar het strand aan de Atlantische oceaan.. Hebben we nog goede herinneringen aan. Hier in het restaurant echt heerlijk gegeten. Dus, niet zoveel te vertellen vandaag. Wel 700 km gereden. Morgen verder, dan wel via de tolwegen.