Camper inleveren - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu Camper inleveren - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Oetske Kuijl-Fennema - WaarBenJij.nu

Camper inleveren

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Oetske

16 April 2009 | Australië, Adelaide

Donderdag 16 april, Adelaide, 21 gr

We konden uitslapen vandaag. Het zou niet zulk mooi weer worden en we hoefden niet ver te rijden. Maar we werden toch voor 7 uur wakker dus er maar uit. Voor het laatst in deze camper het bed opgeruimd. We kunnen het steeds sneller dat scheelt weer voor de volgende campertoch
ten. We hadden zowaar nog een eitje bij het ontbijt, overgeschoten van Pasen. De camper schoongemaakt. En dat kan nog wat opleveren merkten we. Ik was nl mijn oorknopje kwijt. Ik dacht al wel dat het terecht zou komen, net als de vorige keer, en ja vlak voordat we gingen stofzuigen zag Peter het liggen. Als sluitstuk moesten we het toilet weer legen op de dumpplaats. Geen favoriet werkje maa rhet voordeel van een toilet aan boord weegt ruimschoots op tegen het nadeel van het schoonmaken Toen alles klaar was vertrokken we naar Adelaide om de camper bij KEA weer in te leveren. Hij werd goedgekeurd en men bedankte ons voor het schoonmaken. Met een taxi naar het hotel. Een eindje buiten het centrum maar toch goed te lopen. Het was nu helemaal niet zulk goed weer. Dreigend en zo nu en dan een paar spetters. Het is een leuke gezellige stad met uiteraard weer veel eettentjes. Ook veel mmoie oude gebouwen uit de koloniale tijd rond 1870 zoals het stadhuis, station, het postkantoor en de arcade. Dat was een overdekt winkelcentrum met nog opschriften als: wigs en choclates bv en dan was er inderdaad nog zo’n winkeltje. En nog wat saloon’s. Het leek het westen van Amerika wel. Erg leuk. Daarnaast ook supermoderne gebouwen.Op een terrasje de mensen eens bekeken. Niet alleen hier maar ook elders in Australie is het mode dat de mannen witte sokken hoog opgehesen onder de (niet zo) korte broek dragen. Ook met sandalen aan. Heel flatteus, denken ze. Nou, kom daar bij ons eens om. De eerste afknapper is toch vaak: de witte sokken? Mode speelt hier toch niet zo’n grote rol. Ze dragen over eht algemeen wat lekker zit. En gelijk hebben ze. Bij een Chinees restaurant met de vertrouwde naam Lotus gegeten. (maar geen Tommie hier) We kregen er stokjes bij. En het lukte om een hele maaltijd alleen met stokjes naar binnen te werken zonder (al te veel) te knoeien. In het hotel konden we nog even internetten. We kregen skypeverbinding met Marius. Hij was toevallig thuis want hij heeft een concert vanavond in Soest. We wensten hem uiteraard succes. Verder weer ingepakt want morgen vliegen we naar Alice Springs. We hadden gepland om met de Ghan (trein) te gaan maar een poosje terug kregen we te horen dat deze niet zou gaan wegens de recessie. Vandaar dat we gaan vliegen.